Saturday, March 5, 2011

Tired



Hello peeps :]
Today, penat sangat. Tadi, pegi hospital at Sungai Petani. Hospital apa entah. Pegi melawat cousin accident. Dia masuk CCU, koma. Kesian tengok dia. Kena bedah kepala. Buang darah beku. Ughh, sakit. Err. Takut la tengok, macam macam ada dalam bilik tu. Wire wire tah benda apa. Lepas melawat, mama and abah sembang sembang dulu dengan tok, pak njang, mak njang, pak ndak, mak long, pak long, pak su. Tah benda apa yang diorang sembang. Aku malas nak dengar. Sembang lama pulak tu. Sekejap tak pa la jugak. Aku dah la tak larat, dengan mengantuk semua cukup. Tahan je la. Tetiba aku rasa lapar la pulak, minta duet kat mama. Cakap nak beli roti and air. Mama pun bagi la.

Then, lepas puas diorang sembang, diorang ajak balek. Aku pun salam la semua. Tapi bukannya balek rumah terus, kami shopping dulu kat Sungai Petani. Aku dari mata tak boleh nak buka, terus segar. Aku pun apa lagi. Pau mama aku la. Minta cokelat la, macam macam.

Lepas puas bershopping, mama and abah cakap nak pegi rumah pak ngah kat Kepala Batas. Aku mula mula semangat nak balek rumah, tiba hmm :(  Dah la lapar. Makan roti sikit mana nak kenyang. Hmm. Tak pa la. Sampai ja rumah pak ngah, tiba tiba jadi bersemangat. Tak tau kenapa. Act mungkin aku bau makanan. hehe. Naseb baek pegi rumah pak ngah, dapat makan. Makan nasi, ayam goreng, sate, pelam, macam macam. Masuk pulak dengan air oren. Huhh. Ambik kau. Lapar sangat. Habis la, esok aku masuk jamban la. haha. Harini macam macam masuk dalam perut aku. Mana tak naek berat badannya. Makan punya banyak. Tak kira apa dah. Melantak semua.

Lepas habis makan, sembang sembang dulu sambil tengok tv. Sembang sembang sembang. Then, nak balek dah. Salam pak ngah and mak ngah. Bukan terus balek, dengan muka comot berminyak semua, kami singgah uptown kat Perda dulu. Jalan jalan. Mama and mak njang singgah kedai tudung. Mama punya belek belek, last last satu pun dia tak beli. Haprak. Buat penat ja. Kalau tak singgah Perda, mesti dah sampai rumah, then boleh tido. Mak njang beli sehelai tudung. Then, sambung jalan jalan. Jalan jalan jalan, then balek.


Sampai ja rumah, mata terus segar. Tak rasa mengantuk. Penat ada la. Mana tak penatnya, singgah merata. Mata segar nak buat apa lagi, online la. Buka fb and blog. Dah bosan sangat, tak tau nak buat apa, aku update la blogg. Hmm. Esok, nak pegi pacific pulak. Nak pegi maen bowling. Tak reti maen pun. Dah la kasut sekolah dua pasang tak basuh lagi. Ishh. Malas betullah nak basuh. Benda paling aku tak suka buat. Haiya. Leceh betul la. Esok mesti kena bising dengan mama. Dah tau dah. Mesti kena punya. Sebab tak basuh kasut sekolah lagi. Haishh. Malas malas. Hmm. Okayy la. Caow. Nak tido. Mengantuk sudah. zzzZ

No comments:

Post a Comment